måndag 15 mars 2010

Kärringpoäng (1)

Idag gick jag glatt till återvinningsstationen. Solen lös och alla var glada. Det var även jag. Tills jag återigen mötte synen av ett berg sopor vid stationen vid carlanderska.

Då beslöt jag mig för att skriva ett argt brev till Göteborgs stad. Det löd:

Hejsan.

Jag är boende på Eklandagatan och brukar kontinuerligt källsortera och lämna sopor på Återvinningsstationen vid Carlanderska.

Jag ser helst att göra detta då det självklart ses som det allra bästa alternativet. Vår miljö behöver inte fler sopor.

Däremot tycker jag det är otroligt synd att ni inte verkar tycka detsamma då ni alldeles för sällan, enligt mitt tycke, tömmer där. Det har nu den senaste tiden varit fullt i särskilt kartongåtervinningen men även plaståtervinningen.

Då jag liksom ni borde värna om miljön anser jag även att ni som ansvarar för återvinningen borde kunna lösa det på något sätt, så att vi som faktiskt vill återvinna får det lättare att sköta vårt.

Tack på förhand.

Madeleine Rexius


Det ger mig 1 kärringpoäng, and I'm going for more.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar