lördag 2 januari 2010

Project knitting.

Sitter hemma hos föräldrar en lördgskväll. Framför mig har jag, hör och häpna, ett glas Coca Cola. Det här med alkoholen har jag bestämt mig för att skrota litegrann, då det har druckits mycket sådant den senaste tiden. Min abstinens för rödvin är ju lite oroväckande.

Det är faktiskt skönt att ta semester ifrån staden lite då och då. Mamms har lärt mig att sticka, så hela kvällen har spenderats framför tvn samtidigt som jag trasslat med ett nystan. Det gick vägen, till slut, och jag måste erkänna att jag är en gnutta stolt. Nu kanske jag äntligen kan få tummen ur och börja med mina väldigt många projekt.

2010 är projektens år. Har hur många som helst i skallen som helst skulle vilja ta sig en svängom. Vissa kommer säkert gå i graven snabbt, medan det nog faktiskt kommer bli något av resten. Först måste införskaffandet av tillbehör ske och just nu känns det lite tomt i plånboken att punga fram 6 papp till exempelvis en ny kamera. Men snart så...

Under tiden får jag trassla vidare med nystanet.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar