söndag 26 februari 2012

Öppet meddelande till energitjuvar

Det finns ingenting som känns så energigivande som den energi människor ger. Man möter människor på event som enbart sprudlar av positiv energi som man tar till sig och omformar till egen positiv energi. På så sätt både ger och får man jämna kickar med människorna man delar dem med.

Jag har den senaste tiden tagit in fel människor i min bekantskapskrets. Jag har varit skör, och jag har inte silat väl. Dessutom har jag accepterat bristerna de tillför, och ursäktat dem, åt dem. Bör tilläggas att jag i åratal ägnat stor del åt att rensa bort människor som enbart tar energi, för att ersätta dem med människor som givetvis till viss del tar, men som i lika stor mån ger.

Detta är ett brev till er energitjuvar därute. Jag gör liksom slut. 

Och jag vill även säga att jag inte är skör längre.

Att varje dag vakna upp och må fantastiskt och omge sig med människor som är fantastiska, att känna glädje och eufori, att utstråla positivitet och energi, att dagligen känna sig vacker, att älska sig själv varje sekund - det sätter betydligt mycket mer färg på vardagen. 

Som ni ser tar jag inte längre någon skit.

3 kommentarer:

  1. Älskade Madeleine. Varje dag som du vaknar upp och trivs med tillvaron, älskar dig själv och ser glaset som halvfullt - är dagar som jag också vaknar med mer kärlek i mitt hjärta.

    SvaraRadera
  2. Rätta takterna, håll huvudet högt och borra din örnblick i varje individ som ens försöker att stjäla ifrån dig. You are going strong:)I like, puss!

    SvaraRadera
  3. Ah energitjuvar lurar i varje hörn, inte så lätt att se vilka dom är, ibland kan det vara en förälder eller någon väldigt nära vän, som blir svår att undvika eller göra sig av med. Men ja, om man gör som du säger och säger ifrån och inte tar någon skit, så försvinner dom av sig själva. En narcissist klarar sällan att bli ifrågasatt. :)
    Vet inte varför jag skrev det här egentligen, men råkade ut för en av dessa energitjuvar förra vintern, men nu är jag fri. Mitt liv är knappast perfekt trotts det, men iaf bättre. :)

    SvaraRadera